עיצוב בסטארבוקס: יצירה של הדברים הנכונים

עיצוב בסטארבוקס: יצירה של הדברים הנכונים

דייוויד דניאלס עומד בראש צוותי העיצוב של סטארבקס באזור של מזרח ארצות הברית, ומפקח על למעלה ממאה מעצבים ברחבי ניו יורק, שיקגו, מיאמי, דאלאס ואמריקה הלטינית. דייוויד וצוותו ביצעו למעלה מ -1,400 שיפוצים גדולים בסטארבוקס ובבניינים חדשים בשנת 2016 בלבד. בנוסף להיותו מעצב לוהט (ופורה), דייוויד הוא גם חובב SketchUp, ולכן התרגשתי לדבר איתו על הגישה שלו לעיצוב וקבלת החלטות בסטארבוקס.

שלום דוד … אכפת לך להציג את עצמך ואת הצוות שלך בפני קהילת SketchUp?

בטוח. אני אדריכל ומנכ”ל העיצוב בסטארבוקס ואני דואג לצוותים והפרויקטים שלנו באזור אמריקה המזרחית. למדתי את SketchUp לפני שנים מבחור מקטמנדו ומאז השתמשתי בו בפרויקטים. ככל שחלף הזמן עברתי יותר לעמדה עם מנהיגות, אך אני עדיין אדגים ב- SketchUp פיתוח מושגים וביצוע מחקרי להמונים.

אולפני העיצוב של סטארבוקס מתבשלים עם SketchUp. אם עברתם, הייתם רואים כשלושים מעצבים שעובדים על פרויקטים שונים שנראים ייחודיים לחלוטין. אנחנו המעריצים הגדולים ביותר של SketchUp; לראות את הצוותים שלי עובדים עם פקודות הסגנון של SketchUp כדי להחדיר את הטעם שלהם בעיבוד, הפך לחלק ממש מהנה בתהליך העיצוב עבורי.

סטודיו לעיצוב סטארבקס בניו יורק. תמונות באדיבות סטארבקס.

איך הצוות שלך התחיל לעבוד עם SketchUp?

בשלב מסוים עבדתי במשרד במיאמי והיו קומץ מעצבים, כולל אותי, שעבדו בחנויות הדגל של החברה. השתמשנו ב- SketchUp לצורך תכנון ועיבוד, אך לא כולם עשו זאת.

כמוביל בתחום העיצוב, חלק מתפקידי הוא לבדוק ולאשר עיצובים. אני בוחן הרבה: השנה בלבד הצוות שלי ביצע למעלה מ- 1,400 עיצובים, ואני צריך לבדוק אותם במהירות.

אנשים מסוימים הציגו לי את עיצוביהם, בצורה של קווים בשחור ולבן בצורה דו ממדית. זה גרם לי לאי נוחות, מכיוון שזה אומר שאשים את חותמת האישור שלי על חנות, לוח צבעים או מבט שאני צריך לנסות לבנות בראשי בלי שום הוכחה חזותית לאיך שזה באמת יעבור יחד. בשלב זה התחלנו להתעקש שכולם ישתמשו ב- SketchUp כדי להציג ולצבוע במרקמים ובמשטחים כדי שאוכל לאשר עיצובים עם יותר ביטחון וסמכות.

עיבוד SketchUp של בר Starbucks ברחוב ברודווי & 9, ניו יורק. תמונות באדיבות סטארבקס.

המעבר ל- SketchUp התחיל בסטודיו במיאמי בו אחד המעצבים הבכירים שלי הוביל את המאמץ. מאז, האולפן של מיאמי מתכנן כעת באופן שיתופי יותר, ומארח מדי שבוע מערך עיצובי בו הם נפגשים עם המחשבים שלהם וצג גדול. הם פותרים יחד חמש או שש חנויות ליבה ביום, ומחשבים את העיצוב המרחבי, הצבעים והטעמים, והכל בתוך SketchUp. בימים שבהם כולם השתמשו בתוכנה שונה לא ניתן היה לעשות זאת.

לאחר שבחנו את זרימת העבודה במשרד זה, העברנו את כל הסטודיו באמריקה הלטינית ל-SketchUp, ואז ניו יורק ודאלאס זמן קצר אחר כך. במהלך השנה וחצי האחרונות הצלחנו להעביר את זה לארבעת המשרדים עליהם פיקחתי. גיליתי שברגע שהמעצבים שלי לומדים את SketchUp, הם באמת נהנים להשתמש בה על תוכנה אחרת. SketchUp ביטל את הנעילה של כישרון סמוי אצל המעצבים העתידיים שלנו.

איך זה מקדם את תהליך העבודה והגעה למוצר המוגמר?

האדריכלים שלנו מבצעים סקרי אתרים ויוצרים את מעטפת הבניין ברוויט. אנו מייצאים מודל זה ל- SketchUp ומבצעים את כל עיצוב אדריכלות הפנים ב- SketchUp. זה כולל זיקוק הצבעים, החומרים, הרהיטים, אביזרים ואביזרים. אנו יוצרים עיצוב סכמטי תלת מימדי יפהפה שאנו מוסרים לאדריכלי השיא שלנו (AoRs). זה מה שאנחנו נותנים להם כדי ליצור את חבילות הבנייה.

תמונה של בר Starbucks Reserve בברוקפילד פלייס, ניו יורק. תמונות באדיבות סטארבקס.

כל חנות ייחודית ושונה בהתאם למותג שלנו וללקוחותינו: זהו ‘המקום השלישי’ שלהם, מרחב בו אנשים יכולים לשבת ולהישאר, או לקנות וללמוד. אנו שואפים למצוא את הנקודה המתוקה בין היותה מתאימה למותג ורלוונטית מקומית כך שהחנות תרגיש נכונה לאותה השכונה, או לבניין בו היא יושבת, או לאותו חלק של העיר.

ומכיוון שהפרמטרים שונים בכל פעם, זה אומר שכל חנות צריכה להיות ייחודית, נכון?

בדיוק כך. בתוך החנויות יש לנו כמה עקרונות פשוטים שחשובים לנו באמת. כשאנחנו מוצאים בניין, אני חושב שממש חשוב לעבוד עם מה שקיים בתוך החלל. אז אם לחלל יש קירות של בלוקים חשופים, או משטחים מעניינים במעטפת הבניין, או גג ייחודי, אז אנחנו רוצים לחגוג את זה ולא לחפות על את זה בקירות לבנים רגילים. מעטפת זו מספקת את המתאר המארח את היישות שלנו: בר הקפה.

“איפה שהבר ממוקם, איך שהוא נראה ומרגיש, קווי הראייה אליו וממנו, איך הוא מואר, כולם חשובים מאוד. אנו משקיעים זמן רב בכדי להבטיח שזה יהיה כמו רהיט מעוצב היטב מכיוון שזהו הבמה המפוארת בה אנו יוצרים “תיאטרון קפה”.

תצלום של פנים & בר סטארבוקס בברודווי & 9. תמונות באדיבות סטארבקס

החנות החדשה שלך ב- 10 Waverly Place תהיה מקרה מעניין. מה הקטע האהוב עליך בעיצוב הזה?

10 Waverly Place הוא בר שמור שמשמעותו חנות מיוחדת עם חווית קפה מוגבהת. הדרך בה אנו מכינים ומבשלים שם קפה היא די מיוחדת. יש לנו מכונת נשר שחורה, שנראית בדמוי הארי פוטר – חליטת ניטרו, מה שאומר שאנו יכולים להציע ללקוחותינו וכך הם יכולים ליהנות גם מחווית עיצוב. הבניין עצמו היה מבנה קיים עם רצפת טרצו לבן יפהפה שהיה במקרה באותו טווח צבעים כמו חנות הדגל שלנו, The Rooster, בסיאטל. אז שמרנו ושחזרנו את אותו מוטיב, על פני השטח שזב, שמרנו על קירות הלבנים הקיימים וגם הזמנו כמה מפות ויצירות אמנות מותאמות אישית המצוירות ביד של אומן נהדר, בשם טומי חייט ששיתפתי איתם פעולה במהלך השנים.

הדמיית SketchUp המציגה את הבר בחנות בכתובת Waverly Place 10. תמונות באדיבות סטארבקס.

איך נראית זרימת העבודה של עיצוב Starbucks?
לאחר שמצאנו בניין המתאים לחנות סטארבקס באופן פונקציונלי, אנו יוצרים מתווה פונקציונאלי, שמתפתח לתוכנית הקומה הראשונה המפורטת. אם הצעה זו מקבלת אור ירוק מצוות התפעול שלנו, אנו מתחילים את עבודות עיצוב הפנים ב- SketchUp. כאן אנו בוחנים רעיונות לבר, לתאורה ולוח החנות. פעולה זו ב- SketchUp גורמת לנו להרגיש שאנחנו עובדים עם חימר: ניתן לנסות מהר מאוד רעיונות. המהירות שהדבר מעניק לנו פירושה שאנחנו יכולים לדמיין במהירות רעיונות, לזהות את אלה שאנחנו אוהבים ולבנות עליהם ככל שהעיצוב מתקדם.

הדמיית SketchUp לצד תצלום של החלל המוגמר. תמונות באדיבות סטארבקס.

מה הפונקציונליות היחידה שאתה שמח ל- SketchUp?
ללא ספק, זה יהיה Style Builder. הדרך בה אנו יכולים להציג את סגנון ברירת המחדל להשגת גימור סקיצתי, חם ולא מושלם מדי, עוזרת לנו להציג בצורה נאותה מגוון אסתטיקה עיצובית ברחבי החנויות שלנו.

להלן מספר שאלות ותשובות מהירות עם אדוארדו מיזה, AP ומעצב בכיר בסטודיו מיאמי של סטארבוקס

שמנו לב שהצוות שלך משתמש במבחר מרשים של חומרים. איפה אתה מוצא ואוצר חומרים?

החומרים הנפוצים ביותר נוצרו מתמונות וסריקות מקטלוג הסטנדרטי שלנו.

האם לכל הצוותים יש ספריית חומרים נפרדת? או שאתם חולקים את החומרים בין משרדים?

הסטודיו במיאמי יצר ספריה עם החומרים הסטנדרטיים שלנו וזו ספרייה ששיתפנו עם אולפני סטארבקס אחרים. חומרים מחוץ ללוח הצבעים הרגיל שלנו מיוצרים בהתאמה אישית לכל פרויקט.

האם אתה או מישהו מהצוות שלך משתמשים בתוספי SketchUp כלשהם בזרימת העבודה שלך? אם כן, האם תוכל לומר לנו את השלוש המובילות שלך?

 LSS Matrix, Section Cutface ו-Smart Drop.

איזה קיצור מקשים לא היית יכול לחיות בלעדיו?
קיצורי דרך הם חובה לזרימת העבודה שלי. הנה קיצורי הדרך המותאמים אישית והאהובים עלי ביותר: M = לחומרים, C = לרכיבים, L = לשכבות.

2 החנויות האחרונות המוצגות כאן, 10 הווברלי פלייס, ברוקפילד פלייס וברודווי & בר השמורה ה -9, נפתחו זה עתה ברחבי מנהטן. אתם מוזמנים לקפוץ ולראות כיצד מיצגים חזותיים של SketchUp הפכו למציאות.

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה