בואו לגלות איך חברת Jacobs משתמשת בסקצ’אפ במגוון הפרויקטים שלה, הכוללים הדמיות בתלת מימד

בואו לגלות איך חברת Jacobs משתמשת בסקצ’אפ במגוון הפרויקטים שלה, הכוללים הדמיות בתלת מימד

עם רקע אדריכלי לתפארת ותשוקה רבה להדמיות, אין זה מפתיע כי דווקא ג’ים קסלר, מנהל קבוצת Visual Media Group בחברת ג’ייקובס (Jacobs) – עושה שימוש נרחב בסקצ’אפ וכלי עיבוד נוספים, כדי לנהל את הפרויקטים העיצוביים שלו. קסלר מנהל ביד רמה את תהליך ההמחשה הויזואלית של החברה, שזכתה במספר פרסי מצוינת מהאגודה האמריקאית להמחשות ארכיטקטוניות (ASAI).

תמונה זוכת פרס של ASAI, “בסיס חיל האוויר של טינדל” 2020

ספר לנו קצת על הרקע שלך, על החברה והמבנה שלה

התחלתי את הקריירה שלי בלימודי אדריכלות. עסקתי בתחום זמן רב עד שהבנתי שהתשוקה האמיתית שלי נמצאת דווקא בהדמיות. אני אוהב שיש לי את האפשרות להשתמש בטכנולוגיה בכדי להעביר את הרעיונות הויזואלים שלי ואני עושה שימוש בכלי עיצוב שונים לשם כך.

הצטרפתי לחברת ג’ייקובס לפני 22 שנים ולשמחתי הצלחתי לצמוח בחברה ולבנות קריירה בתחום עיצובי שאני אוהב. ג’יקובס מספקת פתרונות חדשניים בתחום התקשורת בהתאמה אישית למגוון רחב של תעשיות החל מתעשיית החלל ועד לאדריכלות.

לאחר שזיהיתי שג’יקובס זקוקה לפתרון כולל בכל זרועות המדיה של החברה, הקמתי את Visual Media Group אשר פועלת במספר תחומים: במסגרת האחריות שלנו, אנחנו מציגים לחברות טכנולוגיות חדשות, מעצבים עיצובים, מסייעים להעביר את הסיפור מאחורי הרעיון של הלקוח ולשלב לו ויזואליה מעניינת. ניתן להשוות את זה להדלקה של נורה בחדר חשוך – אנחנו עוזרים ללקוחות לדייק את הרעיון של הפרויקט, ובהמשך משפיעים על המרכיבים שלו, כמו גם על חברי הצוות והקהילה שנוצרת סביבו.

פרויקט תקשורת שבוצע באמצעות סקצ’אפ ו-3ds Max. הפרויקט: מרכז העיר Fort Bliss באל פאסו, טקסס.

אני מנהל יותר מ-20 אנשים שעובדים בכל רחבי העולם. אנחנו מתמקדים ביצירה של תקשורת מותאמת אישית עבור חברות ומנסים להעביר את הסיפור המעוצב שלהם דרך מבט ויזואלי-אומנותי. אנחנו מספקים מספר שירותים:

1. הדמיית תלת מימד: חברי המחלקה הזאת אחראים על יצירת מודלים מעוצבים כמו גם על הטמעה של מודלים עם נתונים שאפשר לנייד (BIM) אל תוך העיצוב. הם יוצרים עיבודים, ומפתחים מנוע המאפשר תזוזה בתוך המודל בזמן אמת. בנוסף אנחנו שותפים מרכזיים של Epic Games – חברה למשחקי מחשב.

2. צילום וידאו: המחלקה הזאת מטפלת בתהליך יצירת סרטוני וידאו, החל מבניית התסריט, יצירת ה”סטורי-בורד” – תרשים שמדמה את זוויות הצילום, צילום הסרטון וצילומים נוספים כמו צילומים מרחפן.

3. מדיה אינטראקטיבית: המחלקה עובדת על פרויקטים של פיתוח אתרים, מציאות מדומה ומציאות רבודה. אנחנו מציעים פתרונות דיגיטליים בזמן אמת ומפתחים אפליקציות סלולריות.

לאחרונה קיבלתי תפקיד נוסף, כ-Global Technology Leader תפקיד שיעסוק גם הוא בתחום ה”מציאות המורחבת” (xr), בו אשלב כלים של מציאות מדומה ומציאות רבודה בפרויקטים עתידיים.
לרוב אם לקוח ירצה לבצע פרויקטים עם טכנולוגיות מתקדמות כאלה, הוא יצטרך לפנות לחברות ייחודיות המתמחות בנושא, אבל זה לא מה שרציתי. אני מאמין שהפתרון הטוב ביותר עבור הלקוח הוא פתרון כולל המספק מענה בכל התחומים.

כיצד התחלת להשתמש בסקצ’אפ?

עשיתי שימוש במודלים לאורך כל הקריירה שלי, אפילו לפני שסקצ’אפ הייתה קיימת.
השתמשתי באחת מהתוכנות המקוריות שהיו קיימות במקינטוש בשנות ה-80 לצורך ביצוע של מודלים ארכיטקטונים. התוכנה אפשרה ליצור קבצי מודלים תלת-מימדיים בחלקים. כפי שאמרתי קודם לכן, מאז ומעולם התעניינתי בשימוש במחשבים כחלק מתהליך העיצוב.

התחלתי להשתמש בסקצ’אפ קצת אחרי שהיא יצאה לראשונה לשוק. סקצ’אפ הייתה קלה לשימוש ותהליך הלמידה היה מהיר. היכולת לייצר במהירות מודלים המציעים אפשרויות עיצוב שונות הייתה ייחודית לסקצ’אפ ולא הייתה קיימת באף תוכנה אחרת שניסיתי לפני כן. ממש הפצרתי בכמה מהמעצבים הבכירים והמנהלים שלנו לעבור להשתמש בסקצ’אפ כי ידעתי שתהיה לה השפעה חיובית על יכולת העבודה של הצוותים שלהם. בג’ייקוב יש את אחת מקבוצות האדריכלים המורשים הגדולות ביותר בארצות הברית – חלק גדול מהם משתמש בסקצ’אפ ככלי העיקרי בתהליך העיצוב.

אחד מהמודלים התלת-מימדיים הראשונים שיצרתי בסקצ’אפ. כעת מרכז התמיכה של סקצ’אפ משתמש במודל הזה

ספר לנו קצת בבקשה על איך השימוש בסקצ’אפ בא לידי ביטוי בפרויקטים עליהם אתה עובד בימים אלו

מכיוון שהקבוצה שלנו אחראית על תחומים רבים כולל הדמיות, אנו משתמשים במגוון רחב של כלים – וסקצ’אפ היא אחת מהכלים הללו.

הדמיות בסקצ’אפ שיצרנו עבור פרוייקט מרכז העיר של פורט בליס

בתהליך העבודה שלנו הקבוצה האדריכלית מפתחת את העיצוב הבסיסי באמצעות סקצ’אפ. לאחר מכן, הקבוצה שלנו מייצאת את המודל התלת מימדי ו”מנקה” אותו – אנו מוציאים את כל התוספות והחלקים הלא הכרחיים. כאשר אנו מסיימים, התוצאה המתקבלת היא צורות גאומטריות גולמיות. בשלב זה הקבוצה שלנו מייבאת את הקובץ לתוכנת 3D Max או TwinMotion כך שנוכל להשתמש בכלים כגון V-Ray tune עבור הטקסטורות השונות של משטחים שטוחים. אנו מייצרים מודל חדש בתוכנות נוספות כדי שנוכל להראות פגמים שונים בקלות, כגון חלודה על משטח מתכתי. בשלב זה, אנו מוסיפים מחדש את התוספות מספריית תוכן גדולה שבנינו, המכילה מודלים מוכנים. כל מה שנשאר לעשות בנקודה זו זה להריץ הדמיה באיכות גבוהה של המודל. כדי לתמוך בפעולה הזו, יש לנו חוות מחשבים המיועדים לפעולות רינדור.

רינדור באיכות גבוהה. פרויקט: פורט בליס הממוקם באל פאסו, טקסס.

נשמח אם תספר לנו על הפרס בו זכית מהאגודה האמריקאית להמחשות ארכיטקטוניות (ASAI) על פרויקט בו השתמשת בסקצ’אפ ופוטושופ.

בכל שנה אנו שולחים פרויקט הדמיה לתחרות “אדריכלות בפרספקטיבה” של ה-ASAI. בשנה שעברה שלחנו את התכניות שלנו לבסיס חיל האוויר Tyndall שבפלורידה וזכינו בפרס מצויינות. הבסיס לתוכנית העיצובית נוצר בסקצ’אפ והרינדור בוצע בתוכנת 3D Max. הסגנון של העיצוב התבסס על היפר-ריאליזם – (רמה אחת מעל פוטו-ריאליזם) – סגנון המתבסס על אווירה שמהווה כעת נושא מרכזית בתעשייה.

בתמונה הספציפית (בראש הכתבה) הזו, ניסינו להמחיש את האקלים הגשום של פלורידה בסביבות השעה 3 אחר הצהריים. תוכלו לשים לב להשתקפויות חדות ולצללים שעוזרים לספר את הסיפור. בנוסף, הטמענו גם עקרונות עיצוביים בסיסיים כגון חזית, רקע ושימוש ב”חוק השלישים“.

כיצד אתם בוחרים סגנון עבור הפרויקטים שלכם?

זה מאוד תלוי בפרויקט. אני נהנה מרינדורים שאינם פוטו-ריאליסטים (NPR). סגנונות אלו מאפשרים למעצב להראות עיצובים ראשוניים לפני שהוא מקבל החלטות ארכיטקטוניות מהותיות. אני חושב שסקצ’אפ היא כלי נהדר לשם כך. בכל פרויקט, אני מפתח סגנון ייחודי בכלי ה-Style Builder. למשל, בפרויקט של פורט בליס (הממוקם באל פאסו, טקסס), התמקדתי בצבעי פסטלים וסימני מים עבור הקומות העליונות ועבדתי עם צבעים מדבריים כגון צבעי חול כדי להדגיש את הסביבה.

תמונות בסגנון NPR. פרויקט: כיכר דאדלי

מי שמעצב באמצעות סקצ’אפ, צריך לחשוב בצורה ביקורתית לא רק על העיצוב, אלא גם על הרעיון שמאחורי העיצוב ולשמור על הסגנון הייחודי שלו כיוצר ועל איך מציגים רעיונות ללקוחות. צריך להיות מאוד מוקפדים ויש לעבור על כל אחד מהשלבים שבתוכנית העיצובית. זה יכול לקחת הרבה זמן, וזו אחת הסיבות שהרבה אנשים לא עושים זאת.

שימוש בסגנונות ייחודיים כדי להציג את פרטי הפרויקט. פרויקט: מגורים צבאיים.

מדוע אתה נהנה הכי הרבה מהדמיות בסגנון ה-NPR?

בשלבים מוקדמים, כשהעיצוב נמצא ב”מצב זרימה” ומתקיימות שיחות עם הלקוח, סגנון פוטו-ראליסטי יוצר הרגשה של סיום הפרויקט ושלא ניתן יותר לבצע שינויים עיצוביים. לעומת זאת, סגנון NPR נותן הרגשה של זרימה ויש לו אלמנט אומנותי אשר מושך אליו אדריכלים.

עוד הדמיות בסגנון NPR.

האם יש כלי רינדור ספציפיים שאותם אתה מעדיף?

אנו משתמשים במגוון רחב של כלי רינדור כתלות בשלבים בהם נמצא הפרויקט ובמה שאנו מנסים להשיג. כפי שראית, אנו נסמכים על מנועי רינדור וכלים שמגדילים משמעותית את איכות התוצרים. חלק מהמנועים והכלים הללו הם Unreal Engine, Unity, V-Ray, 3DS Max, Twin Motion, Substance Painter, Quixel Megascans, ובשלבים שאחרי ההפקה אנו משתמשים בכל הכלים של Adobe Creative Suite.

קצת על ג’ייקובס:

בג’ייקובס, אנו מאתגרים את היום כדי להמציא מחדש את המחר על ידי מציאת פתרונות לבעיות הקריטיות ביותר איתן מתמודדות ערים משגשגות, סביבות עמידות, תפעול מתקדם, גופים מדעיים וסביבות ייצור חדשניות.
אנו הופכים רעיונות אבסטרקטיים למציאות שמשנה את העולם לטובה.

לג’ייקובס יש הכנסות שנתיות בגובה 14 מיליארד דולרים וכ-55 אלף עובדים, והיא מציעה ספקטרום שלם של שירותים מקצועיים כולל ייעוץ, ניהול טכני, ניהול מדעי וניהול פרוייקטים לגופים ממשלתיים ופרטיים. בקרו ב-www.jacobs.com וחברו לג’ייקובס בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה