מה חדש בגרסת סקצ’אפ 2024?

מה חדש בגרסת סקצ’אפ 2024?

המהדורה של סקצ’אפ 2024 קופצת קפיצת מדרגה ענקית בהיבט החזותי, שכן היא מספקת הדמיות משופרות, יחד עם שכבה חדשה של ריאליזם וסגנונות חזותיים חדשניים- ומניחה את הבסיס לדברים גדולים שיופיעו בתהליכי העבודה והעיצוב בתוכנה. שדרג ל-סקצ’אפ 2024 כדי ליהנות מכל התכונות והשיפורים החדשים. להלן רשימת השיפורים העיקריים: 

המנוע הגרפי החדש של סקצ’אפ

מה נעשה?

המנוע הגרפי של SketchUp קיבל שדרוג! מנוע גרפי חדש זה מנצל את היתרונות של טכנולוגיות חומרה ותוכנה, ומספק שיפורים מהותיים בניווט קבצים ובתגובתיות.

הפרטים

המנוע הגרפי החדש של סקצ’אפ הוא סוג של עניין גדול, והוא מה שמאפשר לך לנצל את היתרונות של טכנולוגיות חומרה ותוכנה כדי להפוך את חווית המידול לחלקה עוד יותר. שני שיפורים בולטים הם עלייה בערכים של “frames-per-second” תוך כדי ניווט במרחב סביב מודלים בגדלים ומורכבות שונים וטיפול והיענות טובים יותר. למרות שהתוצאות שלך עשויות להשתנות, הבדיקות הפנימיות שלנו הראו שהתצורות הנפוצות ביותר היו מהירות בערך פי 2.4 מהמנוע הגרפי הקלאסי של סקצ’אפ. עבור תצורות מתקדמות, ראינו שיפור של פי 8.4 מהר יותר, כאשר חלק מהמקרים היו אפילו גבוהים מזה!

המנוע הגרפי “הקלאסי” של סקצ’אפ עדיין זמין במידת הצורך. בחלון Preferences, מוצגת אפשרות חדשה שנקראת Graphics Settings ובה אפשרויות לעבור בין מנועי גרפיקה בכל עת.

לא כל מחשב יכול לתמוך במנוע הגרפי החדש. עבור מחשבים שאינם נתמכים, או אם סקצ’אפ מזהה שהמנוע החדש יהיה איטי יותר או לא יציב במכשיר שלך, תראה הודעה המודיעה לך שסקצ’אפ תמשיך להשתמש במנוע הגרפי הקלאסי.

Ambient Occlusion

מה נעשה?

Ambient Occlusion היא הגדרת סגנון חדשה שמוסיפה דגש חזותי לאופן שבו הקווים והמשטחים מוצגים במודלים שלכם, ומספקת עומק וריאליזם בתוך סקצ’אפ.

הפרטים

Ambient Occlusion היא הגדרת סגנון חדשה הזמינה בשימוש עם המנוע הגרפי החדש של סקצ’אפ. הגדרה זו משתמשת בטכניקות הצללה ורינדור כדי להוסיף דגש חזותי למפגש של הקווים והמשטחים. אינטראקציות אלה יכולות לעזור לך להוסיף עומק למודלים שלך, ולהגביר את הריאליזם.

 

Ambient Occlusion היא הגדרת סגנון גלובלי שניתן להפעיל מתפריט Ambient Occlusion < Face Style <  View, או באמצעות חיפוש. ניתן יכול גם לבחור סגנונות מובנים מראש בחלונית סגנונות או לשנות את מחווני הגדרות Ambient Occlusion וליצור סגנונות חדשים משלך באמצעות Ambient Occlusion. לפרטים נוספים ראה בחירת סגנון.

Trimble Connect ושיתוף קישורים

מה נעשה?

סקצ’אפ כוללת כעת שילוב מקורי של Trimble Connect. עם Trimble Connect תוכל לשתף בקלות קישור לגרסה לצפייה בלבד של המודל שלך ולגשת לקבצי ה-.skp שלך בכל המכשירים שלך באמצעות גרסת סקצ’אפ המלאה, iPad ו-Web.

הפרטים

Trimble Connect היא סביבת נתונים משותפת מבוססת ענן (CDE) ופלטפורמת שיתוף פעולה שתוכננה תוך מחשבה על תעשיית הבנייה. המנוי שלך ב-סקצ’אפ כולל גישה ל-Trimble Connect עם אחסון ענן בלתי מוגבל. בעבר, יכולת לגשת ל-Trimble Connect דרך ההרחבה Trimble Connect הזמינה ב-Extension Warehouse. כעת, ביטלנו את הצורך בהרחבה על ידי שילוב של Trimble Connect ישירות ב-SketchUp. ל-Trimble Connect יש סרגל כלים ייעודי משלו עם אפשרויות נוספות הזמינות בתפריט הקובץ.

Add Location

מה נעשה?

ה-Add Location החדש מפשט את התהליך של הוספת שטח איכותי ומדויק, כולל זרימת עבודה מעודכנת, True North גלוי ואפשרויות ייבוא משופרות.

הפרטים

ה-Add Location החדש והמשופר הופך את האיתור הגיאוגרפי של הדגם שלך וייבוא נתוני שטח מפורטים לקלים וצפוי יותר מאי פעם, במיוחד עם יבוא גדול.

שיפורי ייבוא וייצוא של IFC

מה נעשה?

ייבוא קבצי ה-IFC ל-SketchUp הוא כעת מהיר יותר וצפוי יותר. בוצעו עדכונים מרובים לייצוא IFC-4 שעוזרים לשמור על עקביות נתונים וקבצים אופטימליים, כולל אפשרות גיאומטריה של פסיפס ושדרוגים מרובים לאופן הייצוא של הרכיבים שלך.

הפרטים

קבצי IFC מכילים מערכת סיווג המשמשת את הסיווג של סקצ’אפ. היו מספר שיפורים בולטים בתהליך הייבוא והייצוא של קבצי IFC כולל:

כעת תוכל לייבא קבצי IFC עם תווים מיוחדים כגון “ã”, “ó”, “g”.
אתה יכול לייבא טקסט משפות עם תווים שאינם ערביים כמו יפנית, סינית או יוונית.
הוספנו גם אפשרות השומרת על מקור השרטוט בעת הייבוא.
כשזה מגיע לייצוא קבצי IFC4, סקצ’אפ מספק כעת אפשרויות נוספות כולל:

ייצוא גיאומטרית פסיפס יכול לסייע באופטימיזציה של הנתונים שלך, ולהפוך את הייצוא שלך לחצי מהגודל שהוא היה.
ייצא PredefinedTypes/Object Types. תכונות אלו מיוצאות כעת כתכונות מחלקה.
יחידות תכונות שמורות. ערך היחידה הקיסרית או המטרית של מאפיינים כמו “מיקום” ו”גודל” נשמר כעת בעת הייצוא.
ייצוא תכונות דינמיות. כל תכונות דינמיות מרכיבים מיוצאות ל-IFC4 כ-PropertySet הנקרא “SU_DynamicAttributes”.

יכולת פעולה הדדית של USDZ ו-gITF

מה נעשה?

פונקציונליות ייבוא וייצוא הן עבור קבצי USDZ והן עבור קבצי gITF זמינה כעת ופותחת אפשרויות חדשות לזרימות עבודה מתקדמות להדמיה ומעברים חלקים ליצירת תוכן דיגיטלי בסטנדרטים בתעשייה.

הפרטים

USDZ פותחה על ידי Pixar וידועה בניהול יעיל של סצנות ואנימציות תלת מימדיות מורכבות. gITF ידוע בתור “JPEG של תלת מימד” ומציע מסגרת חזקה לשידור וטעינת מודלים תלת מימדיים. סקצ’אפ מציעה כעת את האפשרות לייבא ולייצא את שני הפורמטים הללו, ופותחת יכולת פעולה הדדית חדשה בין פלטפורמות להדמיה תלת-ממדית מתקדמת.

Scan Essentials Ground Mesh

מה נעשה?

הכלי Ground Mesh החדש ב-Scan Essentials יכול להפוך במהירות ובקלות סריקת ענן, נקודות תלת-ממדית לרשת שטח מדויקת, מבוססת משטח טופוגרפי, שניתן לערוך ולתפעל בסקצ’אפ. עם עדכון זה, Scan Essentials תשתמש גם בשפה זהה לזו של סקצ’אפ.

הפרטים

Scan Essentials זמין עם מנוי SketchUp Studio. עם הכלי Ground Mesh החדש, Scan Essentials מספקת דרכים חדשות ליצור שטח מענן נקודות תלת מימד באמצעות שיטות Fit Cloud, מלבני או Bounded.

בשיטת Fit Cloud, הרשת תתאים לנתוני הקרקע הסרוקים שלך ותמלא חורים באופן אוטומטי.


בשיטת מלבני, אתה יכול לייעד אזור מלבני בתוך נתוני הסריקה שלך כדי להגדיר רשת קרקע.


שיטת Bounded תיצור רשת קרקע שתמפה למשטחים נבחרים במודל שלך.

חלון השגיאות של ההרחבות – Extensions

מה נעשה?

אם פתחתם את סקצ’אפ ואחת מההרחבות לא מצליחה להיטען, תוצג תיבת דו-שיח חדשה של שגיאה וזו יכולה לעזור בקביעת איזה תוסף נכשל, האם יש צורך לעדכן את התוסף, האם יש עדכון זמין, או האם למחוק את אותה הרחבה.

הפרטים

הרחבות הן דרך מצוינת להתאים אישית את סקצ’אפ לעבודה ולהרחיב את היכולות שלה. כדי לעזור לייצב את חוויית השימוש בסקצ’אפ, הודעת השגיאה הבאה תופיע כאשר תוסף אחד או יותר נתקל בשגיאה בעת הפעלת האפליקציה:


כאשר שגיאה זו מופיעה, סקצ’אפ בודקת את Extension Warehouse עבור עדכון לתוסף הבעייתי. לאחר מכן תוכל להציג את פרטי השגיאה, להעתיק את הפרטים הללו, לבחור לעדכן את התוסף, להשבית אותו או להסיר את התקנתו.

שיפורי המידול

מה נעשה?

שיפורים מגוונים בתהליך המידול, אשר מתאפיינים בכלים שונים על מנת להגדיל את הפרודוקטיביות ולעזור לך להישאר בזרימת היצירה שלך.

הפרטים

עם העדכון הזה, נעשתה עבודה רבה כדי להטיב עם שיפור חלק מכלי הליבה של סקצ’אפ ופונקציונליות המידול המקורית. הנה סקירה כללית:

כלי ההזזה, בפונקציית הסיבוב – כעת ניתן להיעצר על השנתות של הסיבוב.
ביטול באמצע הפעולה – בטל פעולה אחרונה, CTRL+Z, כעת מבטל פעולה בתהליך מבלי לבטל גם פעולה שהושלמה קודם לכן.
התייחסות לנקודות ייחחוס – התייחסות לנקודות ייחוס הייתה לפעמים בלתי אפשרית בעת שרטוט קו מאובייקט לנקודת עזר. כעת תוכל להשתמש ביעילות רבה יותר בקווי ונקודות העזר כהסקת מסקנות בעת שרטוט.
שרטוט מלבן ביחס – מעתה ניתן לשרטט מלבן עם התייחסות לקווים ולפינות ולא רק למשטחים.
עדכון בקובץ שלא נשמר* – ב-Windows, אם ביצעת שינויים במודל שלך שלא נשמרו, כעת תראה “*” ליד שם הקובץ בשורת הכותרת של היישום. משתמשי Mac: אתה יכול לקבוע זאת על ידי חיפוש הנקודה האפורה במרכז כפתור הסגירה האדום כדי להראות לך שההתקדמות שלך עדיין לא נשמרת.

LAYOUT

שיפור בקליטת החיווים

מה נעשה?

התייחסות לנקודות וקווים בשרטוט ב-LayOut היא עכשיו קצת יותר כמו בסקצ’אפ. לאלו שרגילים לאופן שבו התייחסות עובדות בסקצ’אפ, תשמחו לשמוע שדרכי ההתייחסות עובדות עכשיו קצת יותר כמו מה שאתם רגילים אליו.

הפרטים

ההתייחסויות האקטיביות בזמן העברה והעתקת ישויות פושטו, כך ש-LayOut מסיקה מתוך הנקודה שממנה נקלטת ישות. תוכל להבחין בהיענות רבה יותר בזמן הזזה, העתקה והצבת ישויות בדף.

כמו כן, נעשו עוד שיפורים רבים בפקודות ובתהליך העבודה.

תוכלו לקרוא בפירוט על כל החידושים העיקריים בקישור כאן. 

כתיבת תגובה

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה