עדכונים חדשים בסקצ’אפ פרו 2021

עדכונים חדשים בסקצ’אפ פרו 2021

סקצ’אפ שמחה לעדכן על חידושים נוספים בסקצ’אפ פרו שנועדו לשפר את השימוש במודלים ובכלים הקיימים ולהפוך את סקצ’אפ ליותר אינטואיטיבית, אפקטיבית וקלה לתפעול.

שינויים ב-modifiers (מאפיינים שניתן לשנות תוך כדי תהליך המידול) למודלים של סקצ’אפ

גרסת 2021.1 של סקצ’אפ מביאה שינוי מבורך וחשוב בעשרה מהכלים המרכזיים בתוכנה, ובעיקר ובאופן שבו הם מנוהלים עם modifiers (מאפיינים שניתן לשנות תוך כדי תהליך המידול). לדוגמא, מעכשיו תוכלו להשתמש בכלי ה”הזזה” (Move) באופן רציף בכדי להעתיק אובייקטים. עם modifiers, כלי ה-Push/Pull מסייע לכם ליצור אובייקטים חדשים.

להלן כמה מהשינויים הבולטים:

כפתור כיבוי והדלקה ל-Modifier

השינוי המשמעותי ביותר בעדכון החדש הוא שניתן להפוך יותר ויותר כלים למתגים. מה הכוונה? שבלחיצת כפתור פשוטה ניתן לכבות ולהדליק אותם. הדבר מאפשר שימוש קל יותר בפונקציות השונות ואפשרות להגיע לתוצאות הרצויות בצורה יעילה יותר. אם תרצו לבחון את השינויים החדשים, תוכלו להציץ ב-Status Bar בתחתית המסך ולהחליט באיזה אופן להשתמש בכלים אלה במודל שלכם. עכשיו, כשיותר לחצים הניתנים להדלקה וכיבוי, הפעולות במודל נהיות קלות יותר לביצוע.

העתק והדבק באמצעות Modifiers

כחלק מהשינויים האחרונים, סקצ’אפ מאפשרת ליצור העתקים רציפים של אובייקטים עם לחצן “הזזה” (Move). עוד נוספה היכולת למחוק גבולות של אובייקטים באמצעות לחצן ה”מוחק” (Erase) וכל זה בסיוע של לחצן ה-Orbit.
במידה ותרצו לצאת מאופציית ה-Modifier, פשוט לחצו שוב על הלחצן או לחצו על כלי אחר שבו תרצו להשתמש.

בסרטון למעלה: כלי ה-Move בפעולה

בסרטון למעלה: Hiding edges עם כלי המחיקה

ממשק הנעילה

כפי שאתם בוודאי יודעים, ניתן לבצע בסקצ’אפ “נעילה” לכלים שונים, באמצעות חיצי המקלדת, כדי לשמור על הכיוון שלהם או כדי להגן על תוכנית השרטוט המקורית. בעדכון האחרון ניתן לבצע נעילה מוקדמת, מיד לאחר הכניסה לפקודה, וליהנות מכלים נוספים שניתנים לנעילה – לחצן ה-Tape וכלי המדידה (Line measurement).

עדכון ללחצן ה-Push/Pull

בגרסה האחרונה של סקצ’אפ 2021.1 בוצעו שינויים בכלי ה-Push/Pull.
מלבד האפשרות לנפח משטחים של אובייקטים, כעת ניתן לבצע גם מתיחה שלהם. האפשרות הזו היתה קיימת בעבר, אך הגישה אליה לא היתה פשוטה, וכעת ניתן לגשת אליה בקלות דרך סרגל הכלים.
האפשרות לבצע “מתיחה” לאובייקט דומה במובן מסוים להזזה שלו בצורה אנכית ביחס לתרשים – הפעולה הזאת שימושית במיוחד בשלבים המוקדמים של הפרויקט.

מעבר לשינויים שהוזכרו, סקצ’אפ ביצעו שינוי בזווית הצפייה של מודלים, ומהיום אובייקטים חדשים שיתווספו לתרשים יוצגו באופן הבא:

במידה ומדובר על שינוי ב-Face (משטח בסקצ’אפ בעל 2 צדדים) אשר מתבצע לרצפת התרשים, הוא יוצג מלמעלה. בכל אופציה אחרת השינוי יוצג עם כיוון המשטח לצופה.
לדוגמה – במידה ויצרתם משטח של האובייקט ומיקמתם אותו לפני משטח שכבר קיים בתמונה, המשטח החדש יקבל את הזווית של המשטח שנוצר עליו. וכך לחצני ה-Push/Pull יפעלו בצורה יותר טבעית עבור המשתמש.

צפו בסרטון למטה וגלו כיצד השדרוגים האלו ישפיעו (לטובה) על זרימת העבודה שלכם

שיפור בביצועים עבור תוספי רשת גדולים (Big mesh extension)

בסקצ’אפ יש מספר תוספים שיודעים להתמודד עם מספר גדול של אובייקטים גיאומטריים. כמובן שככל שההרחבה גדולה יותר, כך ידרשו יותר משאבים בשביל ליצור אותה.
לכן סקצ’אפ שמחה לבשר לכם על שיפור משמעותי ביעילות של סקצ’אפ API בכל הקשור ליצירת רשתות גדולות היודעות להכיל זאת. כעת, במידה ותייצרו רשתות שגדולות מ-20,000 פוליגונים, תראו שיפור משמעותי במהירות השימוש. כדי לבחון את השדרוג הזה, התחברו לתוספים Artisan, SubD, Bezier Surface, ו-Skimp.

עדכון לתפריט התוספים

מעכשיו, גם אם לא הורדתם תוסף, הוא יהיה גלוי עבורכם במנהל התוספים – שיוצג מהיום בתפריט הראשי. ובכך, סקצ’אפ מעודדת את המשתמשים לעשות שימוש בפקודות התוסף.

וכדי שתוכלו לתרגל, סקצ’אפ הוסיפו לאחרונה מדריך שימוש לתוספי ה-UX.
כל זאת כדי לעזור למתכנתים ליצור תוספים שפועלים בצורה יותר אינטואיטיבית.

המרת מידות ברכיבים “חיים” של סקצ’אפ

הרכיבים החיים (live components) של סקצ’אפ ממשיכים להתפתח כחלק מסקצ’אפ Labs – מהיום הפרמטרים של הרכיבים יוצגו באותה יחידת מידה שבה השתמשתם במודל. מעתה והלאה, כאשר אתם מבצעים בדיקות של מידה באמצעות כלי המדידה, יהיה לכם קל יותר מבעבר להקליד את המידה הזאת בפרמטרים של הרכיבים החיים.

גרסא 2021.1 כוללת גם שיפור בזמן השרטוט של הרכיבים החיים.
אם עדיין לא יצא לכם להשתמש בהם, נסו אותם דרך חיפוש במחסן הרכיבים התלת מימדיים 3DWarehouse.

מיון ויצוא של קבצי IFC 4

עד היום התוכנה תמכה בקבצי IFC 2X3 אך מהיום, סקצ’אפ פרו שמחים לבשר כי התוכנה תומכת במיון ויצוא של קבצי IFC 4.
אתם מוזמנים לצפות באופן השימוש בקבצי IFC באמצעות כלי המיון.

שיפורים גם ב-LayOut

בגרסא 2021.1 תוכלו ליצור קנה מידה בהתאמה אישית, באמצעות הקשה על קנה המידה הרצוי בטאב המצלמה בלוח המודל. תוכלו להכניס את קנה המידה בצורות שונות למשל: עבור קנה מידה 1:50, תוכלו להזין כל אחת מאפשרויות אלו “1 = “50, 1/50, 02., 2%, ואפילו קנה מידה “6 = ’25 שיופיע כ-1:50.

החל מחודש ינואר 2021, סקצ’אפ שיחררו עדכון גרסה המאפשר שיפור משמעותי בממשק בין LayOut וסקצ’אפ

כפי שניתן לראות, סקצ’אפ לא מפסיקה להתפתח, במטרה להעניק למשתמשים חוויה משופרת במידול וצפייה במודלים תלת מימדיים

לחצו כאן כדי לראות את כל העדכונים, תיקוני הבאגים והחידושים של גרסת 2021.1 של סקצ’אפ פרו.

** מחזיקים במנוי שנתי לסק’צאפ ומעוניינים לעדכן לגרסה 2021.1? יש להוריד מחדש את התוכנה בקישור שנשלח אליכם בעת הרכישה. **

 

 

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה