סקצ’אפ פרו 2021 – עוד חידושים!

סקצ’אפ פרו 2021 – עוד חידושים!

שנת 2020 הייתה בהחלט מאתגרת – על זה כולם מסכימים. אבל אם נשים רגע בצד את הקשיים – היא הביאה גם הרבה דברים טובים. כמו למשל סקצ’אפ פרו 2021, הגרסה הכל-חדשה של התוכנה, שמציגה הרבה חידושים ושדרוגים!

על העיקריים כבר דיברנו – כמו PreDesign, כלי המחקר האקלימי, רכיבים “חיים” שמאפשרים לכם לראות שינויים בזמן אמת, וסידור תגיות – כלי שעושה סדר במיוחד בפרויקטים גדולים. אלו חידושים מדהימים, אבל הם לא הכל – יש עוד לא מעט שדרוגים בסקצ’אפ פרו 2021.

בואו נכיר אותם יותר לעומק:

גיאומטריה נסתרת

לשנת 2021, סקצ’אפ שמה דגש על נראות פאנל השליטה על הסצנות השונות.

על ידי פיצול של הגיאומטריה הנסתרת והאובייקטים המוסתרים, תוכלו לבחור ביניהם ולשמור אותם על בסיס סצנה ספציפית. כמובן שתוכלו להשתמש גם במצב visibility (נראות) של אובייקטים מוסתרים.

סקצ’אפ 2021 מאפשרת לכם לשמור את הנראות של ה-Section Plane ולהציג אותו לפי סצנה, כדי להבטיח שה-Section Plane שלכם מתנהגים כמו אובייקטים. מעתה אפשר גם לערוך את הגיאומטריה הנסתרת – ניתן ‘לראות’ את האובייקט הנסתר ולבצע עריכות מדויקות בקלות.

Grip Control

בסקצ’אפ 2021, הוספנו פיצ’ר חדש שמאפשר לכם לעבור דרך כל נקודות האחיזה בעזרת כלי ה-Rotate, ממש כמו שאתם משתמשים בכלי ה-Move! הודות לעקביות בעבודה עם הכלים השונים שמציעה סקצ’אפ פרו 2021, אתם נשארים ממוקדים יותר בפרויקט שלכם.

יצירת קבוצות לאובייקטים

עם סקצ’אפ פרו 2021, אתם יכולים לייצר רכיבים וקבוצות מ-0! במקום ליצור את הקבוצה בשלוש לחיצות או מחוץ לתוכנה, אפשר ליצור מעתה קבוצות לרכיבים בקליק אחד – מה שעוזר לארגן ולייעל את תהליך העבודה.

הפעלה והשבתת קיבוע צירים

היכולת של סקצ’אפ לשמור את ההתייחסות לקווים לינארים (ישרים) מתוך קווי המודל מקלה על העבודה ומשפרת את המהירות והדיוק. יחד עם זאת, לעיתים אין לנו צורך בכך, ואם תרצו לשוב לשרטוט חופשי, תוכלו לעשות זאת דרך הפעלה או השבתת קיבוע הצירים.

שדרוג פונקציות מובנות

בסקצ’אפ פרו 2021 ארגז הכלים מתרחב עוד יותר, עם התוספת של ‘איחוד קצוות’ בפונקציות המובנות של התוכנה. כלי זה מאפשר לכם לחבר קצוות וקשתות לפוליליין יחיד מבלי להתקין תוסף ייעודי. לכן בפעם הבאה שתרצו להשתמש ב-Push/Pull, מומלץ לעשות זאת בעזרת כלי איחוד קצוות, שמאפשר לכם ביצוע חלק ומהיר של הפעולה.

תיקיות ופילטרים לתגיות

ל-2021, סקצ’אפ פרו מציגה שיפור משמעותי בכל מה שנוגע לתיקיות ותגיות, על מנת לאפשר לממדלים לשמור על ארגון וסדר, ולשלוט בצורה טובה יותר על נראות המודל.

תיקיות לתגיות מאפשרות ארגון תגיות לצורך גישה מהירה או לבקרה על הנראות הכוללת של הפרויקט – בין אם אתם מגדירים מודלים לתרחישים של עיצוב, תיעוד, דיווח או הדמיה.

בנוסף לעובדה שקל יותר למצוא ולעבוד עם תגיות כאשר הן מסודרות בתיקיות, הפונקציונליות החדשה מאפשרת לכם לשלוט בחשיפה של כולן בתיקיה בבת אחת, וגם להפעיל ולכבות חלקים משמעותיים מהמודל שלכם – כולל אפשרות לאפס תגית מסוימת.

רכיבים “חיים” (Live Components)

אחת התוספות המשמעותיות לארגז הכלים של סקצ’אפ פרו 2021 הם הרכיבים ה”חיים”. בסקצ’אפ מאמינים שמודל מצליח הוא כזה שמאפשר שינויים מהירים ומתאים את עצמו אליהם – ולכן היה חשוב לספק את היכולת הזו לכל הממדלים. כלי הרכיבים החיים מאפשר לכם לבצע איטרציות (פעולות שחוזרות על עצמן) בצורה מהירה, כולל עדכונים “חיים” – שמאפשרים לכם לראות את השינויים בזמן אמת.

עוד מידע על רכיבים חיים, כאן

עם השקת הרכיבים החיים, יצאו בסקצ’אפ לדרך עם תוכנית חדשה, SketchUp Labs, שמה, שמסמלת דרך חדשה להשקת תכונות מתקדמות תוך כדי קבלת משוב מהמשתמשים בסקצ’אפ – מתוך כוונה לשלב אותם בתהליך הפיתוח של הכלים המתקדמים שמציעה התוכנה. רכיבים חיים זמינים להורדה ב-3D Warehouse ומגיעים ישירות לדגמים שלכם.

כלי מחקר אקלימי – PreDesign

סקצ’אפ מאפשרת לכם ליצור מודלים ריאליסטיים שממחישים היטב את המציאות – אבל זה לא הכל. בגרסה החדשה של התוכנה, הפרויקטים מתוכננים בצורה נכונה יותר, תוך התחשבות בסביבה שהם נמצאים. עם PreDesign, כלי המחקר האקלימי החדש של התוכנה, אתם יכולים להבין טוב יותר את הסביבה המקומית שמקיפה את הפרויקט שלכם, עוד לפני שאתם מתחילים לעצב. PreDesign מושך נתוני מזג אוויר מהאינטרנט ויוצר קשרים בין האקלים לסוג הבניין – תובנות בעזרתן אתם יכולים לעצב פרויקטים “שמדברים” בצורה טובה הרבה יותר עם הסביבה שלהם ומיטיבה עם המשתמשים בבניין. עם דיאגרמות אינטואיטיביות לשמש, המלצות להצללה וזגגות ועוד, PreDesign מבטיח שכל פרויקט שלכם מתחיל ברגל ימין.

שיפורים גם בתוכנת LayOut

שדרגנו את כלי הבחירה שיהיה קל יותר לתפעול, ומעתה כבר לא קשה להזיז אובייקטים מנקודה לנקודה. פשוט בוחרים קודם את האובייקט, וניתן להזיז מפינת האובייקט ולא מפינת התיחום הכללי. עוד שדרוג שמשפר משמעותית את תהליך העבודה שלכם בסקצ’אפ.

בעבר, ככל שהקבצים היו גדולים יותר, כך תהליך הבחירה היה איטי יותר. בגרסה החדשה של סקצ’אפ, נעשו כמה שינויים משמעותיים באופן שבו מבוצעות פעולות הזזה, העתקה ומדידה, ומעתה תופעל תצוגה מקדימה של השינויים הללו במקום עוד לפני הביצוע בזמן אמת. ברגע שהמהלך יושלם, LayOut מצייר מחדש את הפעולה – מה שמשפר את המהירות והיעילות בצורה ניכרת.

שליטה על עיצוב קו

מעתה ניתן לשלוט על רוחב הקצה, הצבע, דפוס החזרה, קנה המידה ועוד. המשמעות העיקרית לשדרוג זה היא שכבר לא תצטרכו לערום תצוגות כדי לקבל את התוצאה הרצויה.

תיקיות לתגיות

אחד החידושים הבולטים מסקצ’אפ פרו 2021 זמין גם ב-LayOut. תיקיות לתגיות עוזרות לעשות סדר בפרויקט שלכם ומשפרות את הנראות.

חידושים משמעותיים גם בגרסה האינטרנטית של התוכנה – SketchUp for Web!

כלי החיפוש (Search Tool)

קיצורי דרך מותאמים אישית הם חיוניים כדי להשיג תהליך עבודה חלק. בגרסה החדשה של התוכנה, הקלות שבה אתם יכולים למצוא קיצורי דרך או ליצור חדשים – השתפרה משמעותית. באמצעות כלי החיפוש ב-SketchUp for Web, אתם יכולים ליצור קיצורי דרך המאפשרים לכם להאיץ את תהליך העיצוב שלכם.

מחסן התלת מימד (3D Warehouse)

כדי להקל עוד על הממדלים ולשפר את זרימת תהליך העובדה, מעתה יהיה אפשר להשתמש במחסן התלת מימד של סקצ’אפ, 3D Warehouse, בתוך האפליקציה האינטרנטית, בלי לעבור בין פלטפורמות – מה שעלול להפריע לתהליך העבודה. בנוסף, נפתחה גם גישה למודלים המועדפים ולתיקיות שלכם.

שחזור היסטוריה

אין דבר גרוע יותר מאשר לאבד עבודה, במקרה שמשהו משתבש במודל שלכם והורס את כל מה שהשגתם. שכחתם ללחוץ על CMD+S? לא נורא – הודות למערכת הקבצים של Trimble Connect, סקצ’אפ פרו 2021 מאפשרת לכם לקבל את היסטוריית הגרסאות המלאה של כל עדכון משמעותי שביצעתם במודל שלכם – ואפילו לשחזר קבצים ישנים שנמחקו או נערכו.

לומדים מרחוק עם SketchUp for Schools

תוכניות לימודים חדשות, תכנים מקצועיים וחינוכיים שנאספו ממורים ברחבי העולם, ומשאבים מיוחדים למורים – סקצ’אפ לבתי הספר מציעה מגוון רחב של קורסים שמתאימים במיוחד לתלמידים ומורים. מסך הבית שודרג, ומעתה הוא מציג רשימה של קבצים אחרונים – מה שמאפשר לתלמידים לחסוך זמן יקר במציאת הקבצים שלהם.

סרטוני תכנית הלימודים מוצגים כעת ישירות בחלון המידול של סקצ’אפ לבתי ספר, כך שתלמידים ומורים יוכלו לעקוב אחריהם ולהמשיך לעבוד מבלי לעבור כל הזמן הלוך ושוב בין הכרטיסיות.

לוקליזציה

תהליך החיפוש השתפר גם בסקצ’אפ לבתי ספר, ומעתה התוכנה עוזרת למשתמשים למצוא את הכלי שהם מחפשים, יחד עם מתן הצעות לכלים רלוונטיים אחרים שעשויים להיות שימושיים ללמידה בכיתה.

שליטה בתצוגה

עם בקרת התצוגה המשודרגת, אפשר להפעיל בקלות את מצב הרנטגן כדי לראות דרך הרכיב שלכם ולהציג גיאומטריה נסתרת. כעת התלמידים יכולים לאתר במהירות פריצה בגיאומטריה שאינה נראית ממבט חיצוני.

תכנית Visiting Professionals

לשנת 2021, סקצ’אפ מנגישה לכולם את אחת התוכניות הפופולריות שלה, שיוצרת חיבור בין אנשי מקצוע ותלמידים באמצעות וידאו. עוד פרטים על התוכנית, תוכלו למצוא כאן

עוד אירועים לסיכום 2020…

עם הכניסה לשנת 2021, חוגגים בסקצ’אפ 5.5 מיליון משתמשים רשומים במחסן התלת מימד – 3D Warehouse. נתון זה, הופך אותו לאחת מספריות המודלים התלת מימד הפעילות והגדולות ביותר שיש. אתם מוזמנים ללחוץ על הלינק כאן ולהתרשם מההיצע העצום והמגוון שיש לכלי הזה להציע.

תגידו לה מזל טוב – סקצ’אפ בת 20!

סקצ’אפ חוגגת שני עשורים! התוכנה הושקה ב-24 לאוגוסט, 2000, ומיד הרשימה את העולם עם יכולות עיצוב תלת מימדיות ייחודיות שלא היו בשום תוכנה אחרת. בזכות היעילות, הוורסטיליות, הנגישות לכולם והידידותיות – ערכים אותם מקדשת סקצ’אפ גם היום, 20 שנה אחרי הקמתה, היא קנתה לעצמה מקום של כבוד בקרב משתמשים מתחומים רבים: החל ממעצבים מקצוענים, אדריכלים, בתחומי תעשייה שונים, גיימינג, GIS, בניין, עיצוב רכב ואפילו בתעשיית הקולנוע. כולם מצאו בסקצ’אפ משהו שלא היה בתוכנות אחרות. מאז הקמת החברה, שמו בסקצ’אפ דגש גדול וחשוב ביותר על הקהילה – החל מהניוזלטר הראשון שיצא בשנת 2001 ועד היום – המסורת נשמרת והקהילה ממשיכה להוות חלק בלתי נפרד מהתוכנה.

בשנת 2006, נרכשה סקצ’אפ על ידי גוגל והוכנסו עדכונים רבים לגרסאות הקיימות. 6 שנים אח”כ, סקצ’אפ נרכשה שוב על ידי חברת ענק – הפעם על ידי תאגיד Trimble – מהלך שתרם בצורה משמעותית להרחבת היכולות של התוכנה – מהן אנחנו נהנים גם כיום. מהלך חייה של סקצ’אפ כולל לא מעט פרקים ושינויים, אך דבר אחד נשאר זהה – רוח היצירה וההשראה בקרב הקהילה.

השאיפה והרצון להביא את פתרונות המידול התלת מימדיים הטובים ביותר לקהילת המשתמשים – יהיו שם תמיד.

מסתכלים קדימה ל-2021

אין ספק ששנת 2020 הייתה מאתגרת ומיוחדת. למרות כל העליות, הירידות והפיתולים, סקצ’אפ משדרגת משמעותית את היכולות שלה עם לא מעט השיפורים חשובים.

מוכנים עם הפנים קדימה, לעוד שנה של יצירות מדהימות עם סקצ’אפ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה