תכנון חלל עבודה חדשני עם 3DEA מבולגריה

תכנון חלל עבודה חדשני עם 3DEA מבולגריה

איוון בורוב חטף את חיידק התלת מימד בגיל 14, כאשר השתמש בסקצאפ’ לצורך פרויקט לימודי.

מאותו הרגע נפתח בפניו עולם שלם עם פרספקטיבה חדשנית אשר מתעדכנת ומתאימה עצמה לשינויים בעולם האמיתי. הנגישות של סקצאפ’, בשילוב עם הטכנולוגיה המתקדמת, הייתה אחת הסיבות שאיוון הוקסם ונשאב במהירות לעולם התלת מימד.

בזמן שלמד עיצוב פנים במילאנו, הגשת סרטים קצרים ששילבה את אהבתו לעיצוב גרפי, וידאו ועריכת תמונות זיכתה אותו במלגה.

במהלך עבודה באולם תצוגה גדול במילאנו, הבין איוון שעמיתיו עדיין עובדים בדו-מימד. בורוב הציג לצוות את עולם התכנון התלת-ממדי המרחבי בסקצאפ’, ובכך עזר לשנות את אופן עבודתם ולשפר את יעילות העבודה.

הוא שב לבולגריה בשנת 2012 ועבד במשרד רהיטים במשך ארבע שנים לפני שהקים את 3DEA, חברת עיצוב פנים דינאמית המספקת מיתוג, עיצוב ומידול לחללים.

ספר לנו מעט על החברה שלך, DEA3, ועל העבודה שלך.

הקמתי את 3DEA לאחר הלימודים ומספר שנים של ניסיון בעבודה במילאנו ובבולגריה. במהלך עבודתי בחברת רהיטים, הכרתי אנשי מקצוע רבים מהתחום אשר שיתפו פעולה לאחר מכן, בחברה החדשה שהקמתי.

אנחנו עובדים עם חברות בקני מידה שונים, ועוזרים לבטא ולתרגם את המותג והזהות הנראות שלהם אל החללים.

החברה שהקמתי, גם יוצרת עיצוב דוכנים ועיצוב ושילוט לאותן חברות.

“סקצ’אפ, היא הנשק השוויצרי שלנו, המצייד אותנו בביצוע כל המשימות הללו, ובקני מידה משתנים, בעקביות.

השילוב בין עיצוב טוב לבנייה, הינו היסוד עליו אנחנו מבססים את הפרויקטים שלנו.

אנו מתנהלים כצוות עבודה, בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי מקצוע אחרים בתחום העיצוב, במיוחד אדריכלות, כנדרש בפרויקט. אנו מגלים כי צוות רב-תחומי זה מציע מומחיות רבה יותר וכוח משיכה להצעות מחיר גדולות יותר.

3DEA היה צוות של חמישה אנשים הרבה זמן עד שהפכתי לאב בתחילת השנה. אירוע חיים מרכזי זה אילץ אותי לבחון את הגישה שלי לעבודה ולמצוא איזון טוב יותר. משמעות הדבר הייתה להיות סלקטיבי יותר לגבי הפרויקטים שאנחנו לוקחים, ולעבוד שעות בריאות יותר בצורה גמישה יותר.

“אני מאמין שאתה מייצר עבודה טובה יותר כשיש לך גישה מאוזנת לחיים, לעבודה ולעיצוב.”

מה מבדיל את 3DEA מהחברות המתחרות?

הדבר העיקרי שמבדיל אותנו מחברות מתחרות, הוא שאנחנו מנסים דברים חדשים. נוח לנו ללמוד באמצעות ניסוי וטעייה מכיוון שזה אומר שאנחנו עשויים לייצר נתיבים חדשים של דרכי עבודה. זה היה הנושא באולם התצוגה בו עבדתי במילאנו. חלק מהאדריכלים הוותיקים עדיין השתמשו באותו תהליך עבודה בו השתמשו מאז שסיימו את האוניברסיטה. מובן שזה קשה להתרגל לעבוד בדרך חדשה, אבל זה שווה את זה בסופו של דבר כי כך נולדת החדשנות ונעשית עבודה טובה ויעילה יותר.

איפה נחשפת לעולם-התלת-ממד לראשונה?

למדתי עיצוב פנים במכון Instituto Europeo di Design (IED) במילאנו. השנה הראשונה התמקדה בהנחות בסיס ברישום מסורתי, סקירה על חללים קיימים ורישום ידיים. לאחר מכן, תכנית הלימודים התקדמה למעבר בין דו-מימד לתלת-ממד. לימדו אותנו מגוון תוכנות תלת-ממד. גיליתי שסקצאפ’ משלבת פונקציות של התוכנות רבות, דבר החוסך זמן ועבודה רבה. אם להיות כנה, התקשיתי ללמוד חלק מהתוכנות המורכבות יותר והייתי להוט יותר לתכנן ולעצב מהר מאשר לנסות ללמוד את כל הפלטפורמות הקיימות. סקצאפ’ איפשרה לי לתרגם את הרעיון שלי אל עולם תלת-ממדי בקלות ובפשטות. לאחר מכן, בעזרת תוסף ה, LayOut- ליצור ציורים טכניים דו-ממדיים. עד שגיליתי את עולם התלת-ממד, נאבקתי בתיקים שהכבידו מדי, מכמות נייר השרטוט והצבעים. עולם התלת-ממד הקל עליי ועזר לי לסיים את לימודי העיצוב בהצלחה יתרה!

כמה חשובה נראות מקום העבודה במקום לתפקודו?

איזון בין נוחות משתמש ועיצוב חלל היא דרישה בסיסית בכל פרויקט. היום, מעצבים רבים מהדור שלי נוטים להתמקד טרנדים ועיצוב אופנתי ופחות לשים דגש על נוחות משתמש. עם זאת, זמן הוכיח שהנוחות, השימושיות והעמידות של עיצוב זה מה שמבטיח לו עמידה במבחן הזמן.

“זה חל על כל סוג של עיצוב; תכנון רכב, עיצוב רהיטים ואדריכלות. אני מאמין שחשוב להפליא לדעת באיזה סוג חומר להשתמש ולהתאים את החומר לאופן שימושו. יופי הוא דבר חשוב, אך בסוף,  ישנן עקרונות נוספים, כגון נוחות המשתמש או נגישות, אשר הכרחיים לטווח הארוך.

איך אתה מבטא את הרעיון שלך  בעיצוב בפרויקטים שלך?

אני מקבל השראה מהגישה של האדריכל, ביארק אינגלס. בכל פרויקט הוא יוצר יש סיפור פשוט וברור אשר כל אחד יכול להבין ולהתחבר אליו. כדי להשיג את אותה בהירות, אנחנו דואגים שהפתרון המוצע שלנו מובן, נראה ועונה על דרישות הלקוח ומשתמשי הקצה ללא קשר לקנה מידת הפרויקט. אנחנו נוטים לשלב תמונות, רישומים, דגמים פיזיים וכאלו שנעשו בעזרת תוכנת סקצאפ’. לאחר מקבצים הכל  בתוסף ה- LayOut. כל פרויקט מתמודד עם אתגרים שונים וכיוצא מכך, מכיל כמות שרטוטים, תמונות ומודלים שונה. תוסף ה- LayOut מציע גמישות ונראות אשר מתאימה למגוון הפרויקטים.

תוכל לספר לנו על הפרויקט המדהים לחלל AECO בסופיה, בולגריה?

בקצרה, הרעיון עבור חלל AECO היה לתכנן ולהעביר מרחב פונקציונאלי ויצירתי לצוות העובדים שלהם ואזורי מצגות והדרכה גמישים אשר שיכולים יתאימו למספר שונה של מתלמדים. המרחב הנתון, היה לנו בגודל כזה אשר אפשר לנו תמרון עבודה רחב; חלונות גדולים, תקרות גבוהות והרבה אור. התכונות המקסימות הללו בפנינו גם הציבו אתגר. למרות שהן נהדרות לעבודת צוות, הן הוכחו עצמן כבעייתיות בעבודה היומיומית, במיוחד לצורכי תרגול ומצגות חיצוניות אשר מתארחות בחלל העבודה.

כדי ליצור סביבה פרודוקטיבית יותר, בחרנו תריסים גדולים מספיק בכדי לכסות את החלונות הרחבים ובכך לטפל באור המסנוור. פירוש הדבר היה שעלינו להבין כיצד לתלות בצורה בטוחה את התריסים הכבדים מהתקרה. המלכוד הגדול ביותר בפרויקט, הייתה התקרה הכפולה בחלל הנתון, דבר אשר יצר קושי לתליית התריסים הכבדים. בעזרת שרטוטים דו-ממדיים ותלת-ממדיים, בדקנו שתי אפשרויות גלויות ושתי אפשרויות נסתרות. לאחר התייעצות עם הלקוח בחרנו באפשרות נסתרת אשר נוצרה והותקנה אז על ידי קבלן אחד בלבד, דבר שחסך לנו זמן והפך את התהליך ליעיל בהרבה.

החלל המקורי תוכנן להיות בנק ולכן “ירשנו” רצפת גרניט, בעלת מראה פורמלי, אשר הלקוח לא רצה.

15 עד 20 אחוז מהתקציב, נאלצו להפריש בכדי לספק את הריצוף המועדף. תקצוב ולוחות זמנים ברורים לאורך כל תקופת הפרויקט הייתה משימה הכרחית.

החלל שנבנה לבסוף, כמעט וזהה לתוכניות והשרטוטים שלך. כיצד אתה מגיע לרמת דיוק זו בשלב העיצוב?

המעבר מהדף לעולם האמיתי, היה קל כיוון גישת החברה, אשר מאמינה בשילוב בין עיצוב טוב. לאורך כל התהליך בעבודה, דאגנו כי לכל קו, משורטט וממודל, יהיה מענה בעולם ההבנייה האמיתי.

משמעות הדבר הייתה גם שנוכל להעביר את הרעיון ללקוח בבהירות, ולמסור פרטים טכניים ברורים לקבלנים שלנו. שרטוטים שניתנו, הוסברו ומוספרו ובכך הבטיחו כי אנשי המקצוע שלנו יצליחו להתקין כל פרט בפרויקט בקלות.

דוגמא לפרט כזה, הינם אריחי הרצפה המותאמים בצבעים וגדלים שונים. בעזרת סקצאפ’ ותוספיה, יכולנו לספק שרטוטים ברורים ובכך להבטיח התקנה חלקה ופשוטה כמו כך, יכולנו לחשב במדויק עלויות ולספק הדרכה נהדרת לצוות העובדים.

מהי זרימת העבודה הנוכחית שלך ב- SketchUp?

במהלך ניתוח האתר אנו מציירים סקר עלילה שנקלט מדידות שעשויות להיות חשובות ביותר בהמשך תהליך העיצוב.
אנחנו משרטטים תכניות דו-מימדיות בקנה מידה והערות שנוצרו עבור פרויקט החלל AECO באמצעות SketchUp Pro & LayOut.

אנו גם מצלמים המון תמונות. בחזרה לאולפן, אנו מעבירים פרטי מפתח מציורי היד והתמונות לציורים דו מימדיים ב- SketchUp. ברגע שכל התיקונים נעשים ב- 2D, אנו יוצרים מודלים תלת-ממדיים רעיוניים.

אנו מייצרים תמונות שהלקוח יכול לבדוק, להגיב עליהם ולאשר, ואז אנו עוברים לציורים ופרטים תלת-ממדיים טכניים, תוך התמקדות ברמת הדיוק כדי להבטיח יכולת בנייה. המודלים שלנו מועשרים בנתונים מכיוון שזה עוזר לנו בהערכה ומפרט.

להלן פריט ריהוט שנוצר בהתאמה שייצרה 3DEA לפרויקט החלל AECO בסקצ’אפ.

אפילו בלי ליצור רישומים פוטוריאליסטיים, SketchUp עוזר לנו להתרגש מהלקוח מהקונספט. לאחר מכן אנו מתמקדים במרתק הלקוח עם המוצר המוגמר.

כאשר הלקוח קובע תקציב הדוק, באילו כלים אתה משתמש כדי להעריך עלויות חומרים ועבודה?

אנו שולפים מידע מתוך מגש Entity Infoדידות שטחיות ולינאריות מכרטיסיית פרטי היישות של SketchUp אל Excel ומשתמשות בנוסחאות כדי לספק הערכות מהירות לפרויקטים. המודלים שלנו מועשרים בנתונים כך שכאשר התקציב, המפרט או המחיר משתנים, ניתן ליצור תוצאות מעודכנות במהירות רבה.

האם אתה משתמש במוצרים מהעולם האמיתי, של חברות קיימות, בהצעותיך?

כן. אנו ממדלים ומפרטים פריטים מעולם האמיתי, ממגוון רחב של ספקים וקבלנים. אנחנו משתפים פעולה עם מבחרי אנשי המקצוע בתעשייה על מנת לספק עבודה באיכות טובה, בזמן ובתקציב. בנוס, אנחנו מייצרים חלקים שונים בהתאמה אישית ומייבאים חומרים ייחודיים כדי ליצור אפקטים שונים בחלל.

אנחנו גם מצלמים תמונות רבות בשטח. במשרד, אנחנו בוחנים את התמונות, ובעזרת סקצאפ’, ממדלים ומשרטטים פרטים חשובים. לאחר מכן, מוסיפים למודל ולשרטוט את הרעיונות שלננו לעיצוב בחלל.

בעזרת סקצאפ’, המודלים שלנו עשירים בנתונים אשר עוזרים לנו בהערכה ומפרט. הענן של סקצאפ’ מאשר נגישות לאנשי המקצוע כך שהלקוח וכל יועץ בתחומו, יכולים לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ולהעיר הערות.

כאשר הלקוח קובע תקציב נמוך, באילו כלים אתה משתמש בכדי להעריך עלויות חומר ועבודה?

אנחנו ממפים את המודל לפי אזורים ושולפים מידע רב מתוך לשונית Entity Info של סקצ’אפ ומעבירים אותן אל תוכנת אסקל Excel, המשתמשת בנוסחאות כדי לספק הערכות מהירות לפרויקטים. המודלים שלנו עשירים בנתונים כך שכאשר התקציב, המפרט או המחיר משתנה, ניתן ליצור תוצאות מעודכנות במהירות רבה.

מהם התוספים הנפוצים ביותר בתהליך המידול?

Reverse faces חוסך לי המון זמן. כמו כן, גם התוסף CleanUp³ , שעוזר לנו להסיר אלמנטים וחומרים מיותרים, הופך את המודל לקל יותר וחוסך בזמן המידול. אנחנו מוצאים כי הכלים של Fredo הם המועילים ביותר.

האם אתה יכול לשתף אותנו בכמה פרויקטים שאתה הכי גאה בהם?

עיצבנו חלל עבודה הכולל מבנה מתכת למגדל פיקוח ימי הפתוח 24 שעות היממה שנמצא בים השחור מול חופי בולגריה. כל המחשבים, הציוד והחיווט נדרשים לשילוב מלא במבנה המתכת. פתרון בעיית העיצוב היה רק ​​נקודת התחלה. היינו צריכים לחשוב על לוגיסטיקת הבנייה וההתקנה. היה לנו חצי שנה לעצב, לפתח ולבנות את הפרויקט.

“סקצאפ’ הוכיחה עצמה כתוכנה חיונית ביותר לתהליכי הפרויקטים וביצועם המדויק. הבנת הפרטים השונים, גודלם והתאמתם לחלל השונה, לא יכלה להתבצע בצורה חלקה יותר מזו שסקצאפ’ מציעה. ”

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה