מכירים ערים מחדש ובתלת ממד עם SketchUp

מכירים ערים מחדש ובתלת ממד עם SketchUp

פול לי, אדריכל מהעיר Cork באירלנד ומנכ”ל חברת Viewsion Envirities Virtual, הוא בעל ניסיון עשיר במידול דיגיטלי, ארכיטקטורה, עיצוב מוצרים וחינוך. לי רצה תמיד להשתמש בידע הרב והמומחיות שצבר ב-SketchUp כדי ליצור דרך מרתקת לאינטראקציה באמצעות כלים דיגיטליים עם ההיסטוריה והתרבות של העיר שלו.

ישבנו עם פול כדי לשמוע איך הוא השתמש ב-SketchUp כדי ליצור מודל של העיר שלו בתלת מימד.

ספר לנו על הפרויקט האחרון שלך

תמיד התלהבתי מעיר הולדתי קורק, אירלנד, וחיפשתי דרך להשוויץ בה וחשבתי איך אוכל לעזור לבנות חוויה מעניינת שתשלב אותה. זה הוביל אותי להתחיל פרויקט של יצירת מודל תלת מימד מורכב של העיר כולה.

האתגר הראשון היה ליצור מודל תלת מימדי של מרכז העיר, שפירושו בניית מודל עיר ברדיוס של 1 ק”מ… משימה אדירה. יכולתי לעשות את הכל בעצמי, אבל מכיוון שאני מורה, אספתי תלמידים שנזקקו לניסיון בעבודה ולימדתי אותם ליצור מודלים דיגיטליים תלת מימדיים. ניסיתי להפוך את חווית הלימוד הזו לכיפית בכך שהתלמידים ישתפו פעולה זה עם זה במודל הסופי. כל סטודנט עיצב חלק אחר של העיר, ובסופו שילבנו את הכל למודל אחד.

איך ניהלת את מהלך העבודה ב-SketchUp עם התלמידים שלך? כמה זמן נדרש לכם כדי להשלים את הפרויקט?

בתחילת הפרויקט, החלטנו לטפל קודם במשימות הפשוטות יותר. ביקשתי מהתלמידים ליצור מודלים גיאוגרפיים כדי לברר את פרטי התוכנית, הגודל והגובה של הבניינים. כך יכולנו לקבל את נתוני האורך והרוחב, ואילו נתוני הרחוב דרך (Street View) סיפקו לנו את הגובה והצורות הכלליות של הבניינים.

בתחילה, הכוונה הייתה ליצור מודל צילום של כל אזור העיר, אך היו כמה סיבות לבחירה במודל חשוף ולא צילומי:

  • המרקמים הקיימים היו באיכות נמוכה, במיוחד ברחובות הצרים (תמונות עם זווית).
  • יצירת דגמי תמונות מסודרים הייתה מאתגרת מידי בעבור התלמידים המתחילים, והייתה מקשה עליהם להשיג תוצאות איכותיות
  • מודל צילום של אזור כזה יהיה פחות ברור וישיג את התוצאה ההפוכה מזו שאנחנו רוצים לקבל – מכיוון שהדגם פחות דומה למפה אלא מדמה יותר סביבה דיגיטלית-אינטראקטיבית.
  • מגבלות זמן

ברגע שסיימנו ליצור את המודל הראשוני, הנחתי את התלמידים לבחור בניין וליצור דגם שלו. הדגמים הראשוניים נעשו כולם במודל שטוח. קווי המתאר הקרקעיים הופעלו לאחר מכן, ואבני הבניין הוצבו במקומם. לאחר מכן “תפרנו” את רחובות העיר כדי להשלים את הדגם. דפוסי הקרקע (כבישים, שבילי הליכה, שטחים ירוקים) שולבו ברישום נפרד ושולבו בקווי המתאר בעזרת כלי ה-Stamp ב-SandBox.

לאחר מכן, המודל הסופי והמפורט הושלם על ידי. ברגע שהמודל הושלם, גייסתי צוות תלמידים נוסף לעזור בבניית אתר האינטרנט המארח. הפרויקט המלא לקח זמן אדיר. אנחנו מעריכים שזה לקח בין 12 ל-18 חודשי עבודה במושגים של מתכנן מהיר.

צאו לסיור דיגיטלי במודל ה-3D

מה הייתה התוצאה הסופית?

זה יצא מדהים – והתלמידים נהנו מאד מהאתגר. למודל התלת-מימדי פונקציות רבות – אפשר ליצור סרטונים, מפות, חוויות אינטראקטיביות ואפילו הדפסים תלת ממדיים. יצרתי הדפס תלת מימדי של הדגם הדיגיטלי שמוצג בכנסיית סנט פיטר – מרכז התערוכות בעיר שנמצאת בצפון רחוב מיין. זהו עצם עגול בקוטר של כ-30 ס”מ, אך בעזרת הדפסת תלת מימד תוכלו ליצור דגמים בכל גודל. אני מאמין שהדפסי התלת מימד יאפשרו למבקרים להבין את הטופוגרפיה של העיר ולראות באמת את התכונות שלה.

יצרתי גם אתר אינטרנט חדש שמציג את קורק סיטי באופן שלא נראה עד כה. Cork.Guide היא מפה אינטראקטיבית תלת מימדית המציגה את הרחובות של קורק, האדריכלות, ההיסטוריה, הפאבים והמסעדות עם רשימת מפות הולכת ומתרחבת כדי לעזור לאנשים שיבקרו בעיר למצוא את מה שהם מחפשים. זוהי גישה ייחודית המאפשרת לכל אחד לקיים אינטראקציה עם תמונה על ידי הגדלה, החלפה ונגיעה.

מה המשאלות שלך לעתיד של הפרויקט הזה?

אשמח לראות את האסטרטגיה הזו של דגמי תלת מימד מתקיימת גם בערים אחרות. ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו לכל עיר בעולם. אני מקווה ש-Cork.Guide יעזור להפוך את קורק סיטי לנגישה יותר הן למבקרים והן למקומיים. נדרשו הרבה לילות לבנים, זיעה, דם ודמעות כדי להגיע לתוצאה הסופית, אבל הרגשתי שמישהו צריך לעשות את זה.

תקוותי היא שמשאב זה יסייע ביצירת הזדמנויות עסקיות עבור סוחרים מקומיים ויעזור להם להתמודד עם האתגרים שהקידמה מציבה בפניהם.

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה