תוכנת סקצ’אפ

תוכנת סקצ’אפ

סקצ'אפ - תוכנת המידול האולטימטיבית
הבנת העיצוב שלך בשלב מוקדם

סקצ’אפ (Sketchup) היא תוכנת מידול תלת-ממדית שתוכננה עבור אדריכלים, מעצבי פנים, אדריכלי נוף, הנדסה אזרחית ומכנית, מעצבי ויוצרי סרטים, מתכנתי משחקי מחשב ומקצועות נלווים. היא נוחה לשימוש גם ללא ידע נרחב מוקדם. התוכנה זמינה כאפלקציה מבוססת אינטרנט (SketchUp Free), גרסה חופשית של התוכנה (SketchUp Make) וגרסה בתשלום עם אפשרויות נוספות (SketchUp Pro). 

קסמה של סקצ’אפ היא באינטואיטיביות ובקלות השימוש, המדמה שרבוט על נייר. הצלחתה של סקצ’אפ היא ביכולות הרבות אשר מתווספות לה עם השנים והופכות אותה לתוכנה מובנית בכל בית עסק הקשור לעיצוב, תכנון וניהול.

סקצ’אפ נמצאת בבעלות Trimble Incחברת ציוד למיפוי ולמדידה. מובנית בתוכנה ספרייה מקוונת (3DWarehouse) של אין סוף מודלים בחינם (חלונות, דלתות, מכוניות וכל דבר החל מבורג ועד לעיר שלמה). מחסן רכיבים זה הוא שיתופי ומשתמשים יכולים להעלות ולשתף דגמים.

סקצ’אפ כוללת בתוכה אפשרות לשרטוט מסמכים דו-ממדיים מלאים בתוכנת layout, עיבודים בסגנונות משתנים  בתוכנת Style Builder, תומכת בתוכנות צד-שלישי (Plugins) על-ידי יצירת פלטפורמה (אתר המקושר מתוך ואל התוכנה Extension Warehouse), ובכך מאפשרות עיבודים ואין-סוף אפשרויות להמשך עבודה עם המודל שנוצר (כדוגמת תמונה פוטו-ריאליסטית או הדפסת תלת-ממד). כמו כן, ניתן להציב את המודלים בתוך Google Earth.

המהדורות השונות: 

סקצ’אפ מגיע במהדורות מרובות, אשר כולן תוכנות עם קוד סגור.

Sketchup Pro

SketchUp Pro היא הגרסה המלאה והחוקית למי שעובד בסקצ’אפ בסביבה מסחרית ולצורך עבודה מסחרית. הגרסה כוללת את כל האפשרויות הקיימות בגרסה החינמית, בתוספת אפשרויות ייבוא ויצוא בפורמטים דו-מימדיים ותלת-ממדיים נפוצים, עבודה ב- LayOut (תוכנת תיעוד דו-ממדית) ולסגנון Builder (יצירת סגנונות קצה מותאמים אישית עבור מודלים.
הגרסה מגיעה בשתי צורות עבודה – רישיון שנתי (Subscription) או רישיון קלאסי, אשר מציעים לכל אחד את הדרך המתאימה לו. להבדלים בין שתי צורות הרישוי, הקישו כאן 
החל מ- SketchUp Pro 2016 קיימת אינטגרציה ישירה ל- Trimble Connect, אפשרות ליצוא דו”ח מפרט המסכם רכיבי המודל, ושימוש נרחב בתוכנת LayOut. 
רישוי התוכנה הנו פלטפורמת חוצת מערכות הפעלה, שכן סקצ’אפ ועובדת בצורה מקוונת גם עם Windows וגם עם Mac.

Sketchup Shop

SketchUp Shop היא גרסה של סקצ’אפ שפותחה במיוחד עבור מעצבי עצמאיים, יצרנים ועובדי עץ. ילגרסה זו מערך תכונות שנועד לענות על צרכיהם (ממשק עם מדפסות תלת מימד, נתבי CNC ואפשרות להתמשקות עם תוכנות נוספות). ההבדל העיקרי בין תוכנה זו לגרסת ה- Pro, הוא שגרסה זו היא יישום אינטרנטי הפועל בדפדפן עם חיבור לאינטרנט ואילו SketchUp Pro הוא יישום להורדה למחשב שניתן להשתמש בו במצב לא מקוון.

Sketchup Free

SketchUp Free היא אפליקציה מבוססת אינטרנט, המחליפה את הגרסה החינמית – SketchUp Make. בגרסה זו ניתן לשמור קבצים בענן, באופן מקומי כקובץ מקורי של SKP, או לייצא כקובץ STL. בהשוואה לגרסת Sketchup Make, גרסה זו אינה תומכת בתוספים, ויצירה ועריכה של חומרים.

Sketchup Make

Sketchup Make, הפתוח משנת 2013, הוא גרסת חינם לשימוש ביתי, אישי ולא מקצועי. השימוש תמיד מתחיל בניסיון של 30 יום של SketchUp Pro. לאחר זמן זה, המשתמשים יכולים להסכים לתנאי השירות ולהמשיך להשתמש ב- SketchUp Make בחינם. לא יתפרסמו גרסאות נוספות של Make אחרי גרסת 2017; משתמשים מוזמנים לעבור לעבוד ב- SketchUp Free. 

קצת היסטוריה –

סקצ’אפ הושקה באוגוסט 2000, ככלי ליצירת תכנים תלת-ממדיים. היא נוסדה על-ידי Brad Schell ו-Joe Esc ופותחה על-ידי חברת סטרט-אפ בשם @Last Software מבולדר, קולדרו, שבארצות הברית.

בשנת 2006 נרכשה סקצ’אפ על-ידי Google, וב-2007 הושקה גרסת Sketchup 6, ואיתה האפשרות להציב מודלים ב-Google Earth ולהקל על השימוש בה. 

בשנת 2012 רכשה Trimble את סקצ’אפ מ- Google, ובשנת 2013 הושקה גרסת SketchUp 2013. אתר חדש, והתווסף מחסן התוספים אל התוכנה – Extension Warehouse.

 

דוגמאות למידולי סקצ'אפ

;

התחבר

הרשם/י לפתיחת חשבון

להורדת התוכנה בחינם נא מלאו את הפרטים

שמנו לב שהפנייה היא בנושא תמיכה